А   Б  В  Г  Д  Е  Є  Ж  З  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я 


Широкий валик

Накладення широких валиків слід уникати. Зварювання необхідно вести невеликими ділянками короткою дугою, поперечні руху замінювати поздовжніми, кратери слід заварювати, так як в них можуть утворитися тріщини.

При наплавленні широких валиків таким способом можуть виходити пори по краях шва. При такому русі електрод доводиться до краю шва, дещо затримується і подається трохи назад для вторинного прогріву наплавленого шару ( фіг. Така ж операція повторюється на другому краї шва. Ще кращі результати дає застосування петлеподібних коливання електрода (фіг. Схеми дводуговими наплавлення (а і наплавлення розщепленим електродом (б. При цьому утворюються широкі валики з малою глибиною проплавлення. Способи заповнення разделок45. Не слід застосовувати широких валиків, щоб уникнути перегріву і сильної усадки металу.

Кожен шар накочується широким валиком. У місцях утворення міхурів гуму проколюють тонкою голкою (від шприца) і це місце вдруге прокочується роликом. Оскільки процес дублювання досить трудомісткий, то доцільніше працювати з Вальцьована гумою, товщиною 20 - 40 мм. В цьому випадку безпосередньо з вальців отримують гуму потрібної товщини без вживання бензину для промивання перед дублюванням. З дубльованої або Вальцьована гуми вирізують заготовки за розмірами деталей. Заготовки наклеюють на відповідні місця, раніше підготовлених каркасів.

При зварюванні багатошарових швів уникають широких валиків, так як в цьому випадку погіршується захист і можливе утворення дефектів.

Величини критичного струму. При зварюванні багатошарових швів уникають широких валиків, так як в цьому випадку погіршується зашита і можливе утворення дефектів.

Зварювання виконується в нижньому положенні короткими і широкими валиками швидко, без перерв в роботі.

При наплавленні плоских поверхонь доцільно застосовувати широкі валики, тобто вести процес з коливальними рухами електрода.

Крім кута нахилу, при накладенні широких валиків також має значення форма поперечних коливань кінця електрода. Різні види поперечних коливань електроду показані на фіг.

У процесі зварювання слід уникати накладення широких валиків, так як вони викликають зайвий перегрів ванни і збільшують утворення усадочних напруг.

Зварювання виконується в нижньому положенні, широкими валиками, без перерв в роботі.

Наплавлення з розташуванням дуги від наплавленого металу дає більш широкий валик з помітним зменшенням глибини проплавлення основного металу. Стовп дуги поширюється на більш широку поверхню і рідкий шар металу під дугою товщі, ніж при наплавленні вертикальним електродом.

Однак при зварюванні стикових швів не завжди зручно виконувати дуже широкі валики (більше 14 мм) у верхній і середній частинах оброблення. Тому на практиці перший спосіб частіше застосовується при зварюванні кутових швів, другий - стикових.

Грануляція або розміри зерен флюсу теж впливають на форму валика; крупнозернистий флюс дає більш широкий валик і з меншою глибиною проплавлення основного металу, ніж дрібнозернистий. Останній рекомендується застосовувати при наплавленні металу дротом малих діаметрів для кращого формування наплавного валика.

Вплив сили струму на частку основного металу при наплавленні під флюсом стрічкою перетином 0 6X30 мм (Л. 0 6X40 мм (2. 0 6X70 мм (3 і дротом діаметром 2 мм (4. Точки А відповідають продуктивності 6 кг /ч. Підвищення продуктивності при наплавленні стрічкою і декількома електродами досягається за рахунок застосування більшої сили струму без небезпечного збільшення глибини проплавлення і за рахунок формування широких валиків. При многодуговой наплавленні (рис. 13 - 11 в) застосовується одночасно кілька наплавлювальних апаратів або один апарат з декількома ізольованими одна від одної електродами, причому кожен електрод харчується від окремого джерела струму. Кожна дуга формує свій валик, загальна ванна не утворюється. У цьому випадку продуктивність наплавлення підвищується за рахунок застосування декількох зварювальних дуг порівняно невеликої потужності і обслуговування процесу одним оператором.

Широкі валики знаходять велике поширення при зварюванні всіх видів швів. Виходять вони при рівномірних рухах електрода поперек шва. поперечні коливальні рухи електроду поєднуються з поступального руху їм уздовж шва і поступовим опусканням його вниз.

Матеріали, рекомендовані для виготовлення кріпильних деталей. Заварку деталей із сталей Х18Н9ТЛ, ОХ17Н16МЗТЛ, Х23Н28МЗДЗЛ рекомендується проводити аргоно-дугового зварювання тільки при нижньому положенні деталі на постійному струмі при прямій полярності. Вирубку заповнюють низькими широкими валиками, не затримуючи дугу тривалий час на одному місці, при найменшій її довжині. Аргон подають в зону зварювання, а при заварці наскрізних свищів - і з боку кореня шва; при цьому напрямок руху аргону має бути перпендикулярно осі отвору свища.

При виконанні наступних шарів поступальний рух пальника і дроту поєднуються з поперечними коливаннями амплітудою 5 - 10 мм. Цим досягається отримання широкого валика заданого перетину і потрібної форми. Поверхня шару виходить рівною, з плавним переходом до основного металу. Число накладених шарів визначається товщиною стінки труб, що зварюються. Стики труб з товщиною стінки 3 мм виконуються в один шар, при товщині стінки 3 5 - 5 мм - в два шари і з товщиною 6 - 8 мм - в три шари.

УОНИ-13/45 і УОНИ-13/55), які забезпечують високу стійкість металу шва проти кристалізаційних тріщин і достатню міцність зварного з'єднання. При зварюванні слід уникати накладення широких валиків. Зварювання необхідно вести невеликими ділянками, короткою дугою. поперечні руху електрода слід замінювати поздовжніми.

Для зварювання середньовуглецевих сталей застосовують електроди з фтористо-кальцієвим покриттям (наприклад, марок У ВОНИ-13/45 і УОНИ-13/55), які забезпечують високу стійкість металу шва проти кристалізаційних тріщин і достатню міцність зварного з'єднання. При зварюванні слід уникати накладення широких валиків. Зварювання необхідно вести невеликими ділянками, короткою дугою. Поперечні рухи електрода слід замінювати поздовжніми, кратери заварювати або виводити на технологічну пластину, так як в них можуть утворюватися тріщини.

Для зварювання середньовуглецевих сталей застосовують електроди з фтористо-кальцієвим покриттям (наприклад, марок УОНИ-13/45 і УОНИ-13/55), які забезпечують високу стійкість металу шва проти кристалізаційних тріщин і достатню міцність зварного з'єднання. При зварюванні слід уникати накладення широких валиків. Зварювання ведуть невеликими ділянками, короткою дугою. електроди переміщують в поздовжньому напрямку, кратери заварюють або виводять на технологічну пластину, так як в них можуть утворюватися тріщини.

Сприяння електроди переміщаються прямолінійно (фіг. Поперечний коливальний переміщення електродів застосовується з метою отримання більш широкого валика наплавленого металу. При зварюванні дуга повинна безперервно переміщатися по обробленню, так як навіть порівняно короткі затримки її на одному місці викликають перегрів металу, збільшують розбризкування і можуть привести до утворення пір в шві. Тому широкі шви краще зварювати з більш швидким переміщенням пальника і менш широкими валиками.

При необхідності пальник може пересуватися по напрямку зварювання або прямолінійно, або з поперечними і круговими рухами. Поперечні і кругові рухи кінця мундштука пальника надаються при зварюванні металу з обробленням кромок при необхідності отримання широких валиків, а також при наплавочних роботах. при зварюванні тонколистового металу і з'єднань з відбортовкою кромок пальник пересувається прямолінійно без поперечних коливань.

При необхідності пальник може пересуватися по напрямку зварювання або прямолінійно, або з поперечними і круговими рухами. Поперечні і кругові рухи кінця мундштука пальника надаються при зварюванні металу з обробленням кромок, при необхідності отримання широких валиків, а також при наплавочних роботах. При зварюванні тонколистового металу і з'єднань з відбортовкою кромок пальник пересувається прямолінійно без поперечних коливань.

Вертикальні шви на тонкому металі, як правило, виконуються зверху вниз. При запаленні дуги для отримання провару на початку шва електрод розташовують перпендикулярно свариваемой поверхні, а потім кілька нахиляють кутом назад. Щоб отримати більш широкий валик і краще проплавление крайок, зварювання виробляють з невеликими поперечними коливаннями електрода. Метал товщиною більше 2 мм зварюють від низу до верху, електрод при цьому нахиляють кутом назад.

Кути нахилу електрода три зварюванні в середовищі вуглекислого газу. З метою отримання хорошого провару початку шва на початку процесу зварювання електрод розташовують перпендикулярно зварюються крайках. При цьому тиск дуги перешкоджає стіканню рідкого металу зварювальної ванни. Щоб отримати більш широкий валик і краще проплавление крайок, зварювання ведуть з невеликими поперечними коливання-ми електрода.

макроструктура кореня шва стикового з'єднання. В стелі положенні шви зварюють на зниженому зварювальному струмі і напрузі дуги при кілька збільшеному витраті вуглекислого газу. Для кращого утримання рідкого металу від від стікання електрод встановлюють з невеликим кутом нахилу назад. Якщо необхідно отримати широкий валик шва, електроду повідомляють поперечні коливання.

Для попередження появи тріщин слід уникати зварювання стельових швів. При виконанні шва внахлестку гостру кромку накладеного металу потрібно оплавлятися. Слід уникати зварювання широкими валиками, так як при цьому можлива поява усадочних напруг, що призводять до виникнення тріщин. Відомо, що на кінцях валів, оскільки вони швидко охолоджуються і гартуються, нерідко з'являються тріщини. Тому рекомендується початок валика вдруге проплавити електродом, тим самим пом'якшуючи умови охолодження. Неприпустимо виводити розплавлений метал із зони шва на конструкцію, так як при цьому можливе утворення тріщин.

Зварювання виробляють на мінімальному напрузі. У разі необхідності отримання широкого валика електроду повідомляють поперечні коливання. Для кращого утримання металу ванни від стікання електрод розташовують кілька кутом назад і збільшують витрата вуглекислого газу.

Пучок електродів є кілька складених разом звичайних електродів, скріплених між собою обв'язкою (фіг. Кількість електродів в пучку буває 234 і більше і залежить це від характеру наплавних робіт, а також від кваліфікації та навичок зварника. У разі необхідності наплавлення низькими і широкими валиками застосовуються пучки з двох (фіг. Для наплавлення вужчими, але високими валиками застосовуються пучки з трьох електродів, скомпонованих трикутником (фіг. Досягається це шляхом застосування наплавлення вагається електродом. При цьому основний метал прогрівається теплом , які виділяються зварювальної дугою при накладенні широких валиків. Відсутність попереднього підігріву дає економію електроенергії і підвищує продуктивність наплавлювальних апаратів. Якість наплавленого металу виходить високим. Стає очевидним, що розробка і застосування способів наплавлення порошковим дротом в середовищі вуглекислого газу є важливим завданням зварювального виробництва. У найближчі роки автоматична зносостійка наплавка в середовищі вуглекислого газу повинна знайти широке застосування на заводах Радянського Союзу.

Схема техніки зварювання (наплавлення на спуск. | Рухи електрода при наплавленні вузьких валиків при похилому положенні. Вертикальні шви слід виконувати струмом на 10 - 15% меншим, ніж при виконанні швів в нижньому положенні, і короткою дугою. Використовувані для накладення вертикальних швів електроди повинні мати короткі шлаки. При виконанні вертикальних швів, як і при виконанні швів в нижньому положенні, отримують вузькі і широкі валики.

При багатоелектродного наплавленні в зону дуги одночасно подають кілька електродів, підключених до одного полюса джерела зварювального струму. На відміну від багатоелектродного зварювання електроди розташовують не уздовж шва, а в лінію перпендикулярно руху наплавочного апарату. Дуга періодично переміщується з одного електрода на інший; при цьому утворюється загальна зварювальний ванна з невеликою глибиною проплавлення основного металу і формується широкий валик.

Хороші результати дає наплавка розщепленим електродом. При цьому способі одночасно подаються дві або кілька електродних дротів одного і того ж діаметру. Харчування зварювальним струмом відбувається від одного джерела. При такому розташуванні електродів виходять широкі валики з незначною величиною про-плавлення.

Це необхідно робити для повного сплаву кромок основного металу з наплавленим. Потім електрод знову опускається на дно зазору - занурюється - поруч з тільки що накладеним містком. Такі руху, які нагадують хід голки швейної машини, повторюються зварювальником до тих пір, поки нічого очікувати заповнений весь шов. Після закінчення цієї операції необхідно ретельно зачистити шлак з шва і накласти зверху широкий валик. Цим валиком заповнюються і вирівнюються всі нерівності шва. Для зварювання зануреною дугою застосовують електроди діаметром 4 - 5 - 6 мм. Сила зварювального струму береться максимально допустима для даної марки покриття і діаметра електрода.

При зварюванні деталей з марганцовістойсталі зазвичай спостерігаються вигоряння марганцю і утворення великої кількості газів. В результаті твердість стали різко знижується і в наплавленном шарі утворюються газові раковини. Для усунення цих недоліків рекомендується електродугове зварювання вести при постійному струмі зворотної полярності. Електродом при зварюванні служить марганцовистого сталь зі спеціальною обмазкою, що має підвищену кількість марганцю. При наплавленні створюють по можливості широкі валики, що забезпечують краще відведення газів. Для попередження крихкості наплавленого шару рекомендується після накладення кожного валика охолоджувати його водою.

Наплавлений метал шва може мати структуру сорбітооб-різного перліту, перліту і навіть перлито-феритної. У зоні термічного впливу в залежності від хімічного складу основного металу і режимів зварювання може бути структура від перліту до мартенситу. Наявність структури мартенситу небажано, а в деяких випадках неприпустимо. Тому рекомендується вживати заходів, що уповільнюють швидкість охолодження металу в зоні термічного впливу. До них, наприклад, відносяться збільшення зварювального струму, зменшення швидкості зварювання, накладення більш широких валиків, застосування багатошарових швів і підігрів вироби. Найбільш ефективним є попередній підігрів.

Техніка маніпулювання електродом при виконанні ниткового валика (а і розширених валиків (6. Поперечні коливальні рухи електроду різноманітні і визначаються формою, розмірами, положеннями шва в просторі, в якому виконується зварювання, і навичкою зварника. На рис. 19 показані поперечні коливання, описувані кінцем електрода. В процесі коливання електрода середину шляху проходять швидко, затримуючи електрод по краях. Така зміна швидкості коливання електрода забезпечує кращий проварена по краях. Ширина валика не повинна бути більше 2 - 3 діаметрів електрода, що відповідає ГОСТ і технології зварювання. При виконанні більш широких валиків в результаті охолодження шлаку можливе утворення дефектів у зварному шві.

Швидкість зварювання впливає на положення стовпа дуги по відношенню до поверхні зварювальної ванни, що сприяє зміні форми шва. При підвищенні швидкості зварювання спостерігається відхилення стовпа дуги в сторону, зворотний переміщенню електрода. це призводить до деякого збільшення горизонтальної складової тиску дуги на розплавлену ванну, що відтісняє її з-під осі електрода. Тому глибинапроплавлення основного металу зростає до певної межі, а татем зменшується. Зі збільшенням швидкості зварювання ширина проплавления безперервно падає, причому у відносно великих розмірах, ніж глибинапроплавлення. Тому коефіцієнт форми провару шва з уве-личением швидкості зварювання знижується, але частка участі основного, металу в шві безперервно зростає. Невелика швидкість зварювання при-водить до отримання надмірно широкого валика, а велика - сприяє появі крайових несплавление.

Відмінність середньовуглецевих сталей від низьковуглецевих в основному складається в різному вмісті вуглецю. Підвищений вміст вуглецю створює додаткові труднощі при зварюванні конструкцій з цих сталей. До них відноситься низька стійкість проти кристалізаційних тріщин, можливість освіти малопластичних гартівних структур і тріщин в околошовной зоні і труднощі забезпечення рав-нопрочності металу шва з основним металом. Підвищення стійкості металу шва проти кристалізаційних тріщин досягається зниженням кількості вуглецю в металі шва шляхом застосування електродних стрижнів і присадного дроту з пониженим вмістом вуглецю, а також зменшення частки основного металу в металі шва, що досягається зварюванням з обробленням кромок на режимах, що забезпечують мінімальне проплавлення основного металу і максимальне значення коефіцієнта форми шва. Цьому ж сприяють електроди з великим коефіцієнтом наплавлення. Для подолання труднощів, що виникають при зварюванні виробів з середньовуглецевих сталей, виконують попередній і супутній підігрів, модифікування металу шва і дводуговими зварювання в роздільні ванни. Ручну зварювання середньовуглецевих сталей ведуть електродами з фтористо-кальцієвим покриттям марок УОНИ-13/55 і УОНИ-13/45 які забезпечують достатню міцність і високу стійкість металу шва проти утворення кристалізаційних тріщин. Якщо до зварного з'єднання пред'являються вимоги високої пластичності, необхідно піддати його подальшій термообробці. При зварюванні слід уникати накладення широких валиків, зварювання виконують короткою дугою, невеликими валиками. Поперечні рухи електрода потрібно замінювати поздовжніми, кратери заварювати або виводити на технологічні пластини, так як в них можуть утворюватися тріщини.