А   Б  В  Г  Д  Е  Є  Ж  З  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я 


Формування - зварений шов

Формування зварного шва при електронно-променевого зварювання (рис. 128) має ряд особливостей, обумовлених випаровуванням зварюваного матеріалу і силовим впливом тиску віддачі пара на розплавлений метал.

Формування зварного шва відбувається за невеликий проміжок часу, тому на процес утворення непроварів впливатиме і швидкість заповнення розплавленим металом оброблення кромок зварювальних деталей. До цього веде завищена швидкість зварювання, при якій зварюються кромки не встигають розплавитися. Крім того, причинами непровару є: зміщення електрода в сторону однієї з крайок, що зварюються, коли розплавлений метал натекает на другу нерозплавлений кромку, прикриваючи непровар; низька кваліфікація зварника; надмірно великий зварювальний струм, при якому розплавлений метал електрода потрапляє на непровареному основний метал; блукання або відхилення дуги під впливом магнітних полів і особливо на постійному струмі; коливання зварювального струму і напруги дуги в процесі зварювання; погана зачистка зварювальних кромок від окалини, іржі та інших забруднень.

Заготівля барабана котла під електрошлакового зварювання. Формування зварного шва здійснюється двома мідними водоохолоджувальну-мимі повзунами 2 що переміщуються по виробу автоматично зі швидкістю, яка дорівнює швидкості зварювання.

Схема зварювання малогабаритних виробів. Формування зварного шва на циліндричних деталях з ковара діаметром 3 - 5 мм і товщиною 015 - 0 2 мм при використанні роликового зварювання має ряд особливостей. Своєрідна схема зварювання, а також малі розміри оправлення і ролика викликають особливу форму поля електричного струму, від якого в значній мірі залежить розподіл тепловиділення в зоні зварювання.

Найбільш рівномірний формування зварного шва і плавний перехід від наплавленого металу до основного досягаються при легко керованих ручних зварювальних процесах і при механізованому способі зварювання. З ручних зварювальних процесів найкращим в цьому відношенні є ацетіленокіслородная зварювання, потім атомноводородной і аргоно-дугова. Керованість ручним процесом зварювання погіршується в міру збільшення швидкості зварювання. При механізованої аргоно-дугового зварювання якість зварних з'єднань трубопроводів виходить стабільним, не залежних від кваліфікації та практичних навичок зварника. Економічна доцільність обраного способу зварювання оцінюється початковими і експлуатаційними витратами. При цьому враховують обсяг виробництва і умови отримання допоміжних матеріалів (газів) для зварювання.

Найбільш рівномірний формування зварного шва і плавний перехід від наплавленого металу до основного досягаються при легко керованих ручних зварювальних процесах і при механізованому способі зварювання. З ручних зварювальних процесів найкращим в цьому відношенні є ацетилено-киснева зварювання, потім йдуть атомно-воднева і аргоно-дугова. Керованість ручним процесом зварювання погіршується в міру збільшення швидкості зварювання.

Для формування зварного шва застосовуються мідні нерухомі підкладки, що охолоджуються водою, або мідні повзуни з незалежної від апарату підвіскою.

Дефекти формування зварного шва (зміщення кромок, підрізи, утяжіни, неправильна форма валика посилення) перевіряють візуально або за допомогою шаблонів. Поверхневі несплошності виявляють методами поверхневої дефектоскопії, при цьому іноді необхідна часткова або повна зачистка валика посилення шва. Для виявлення внутрішніх і деяких поверхневих несплошностей застосовують радіаційні та ультразвукові методи.

Для якісного формування зварного шва роблять підготовку кромок під зварювання.

Для поліпшення формування зварного шва при зварюванні в стик тонких листів (2 - 3 мм), зібраних з нерівномірним зазором, застосовується модернізований автомат ТС-17М з поперечними переміщеннями електрода в процесі зварювання.

На якість формування зварного шва великий вплив робить довжина дуги, адекватно пов'язана з величиною зазору між електродом (дротом) і зварюється поверхнею. У загальному випадку цей фактор має бути поданий у вигляді суми лінійних і кутових переміщень електрода у вертикальній площині.

Кут нахилу електрода відносно.

На процес формування зварного шва істотно впливає кут нахилу електрода відносно напрямку зварювання.

Операції власне зварювання (формування зварного шва) в даний час автоматизовані. На сучасному рівні автоматизація процесу контактного зварювання зводиться до завдання жорсткої програми режиму без зворотного зв'язку, тому реальний хід процесу не враховується.

Витіснення металу дугою в задню частину ванни. Рідкий флюс має великий вплив на формування зварного шва. Розплавлений флюс, розтікаючись під шаром сипучого флюсу, підігріває кромки, полегшуючи їх додаткове оплавлення металом зварювальної ванни. Розплавлення флюсу внаслідок теплового випромінювання похилого стовпа дуги відбувається головним чином позаду електрода. Природно, що збільшення або зменшення довжини дуги супроводжується збільшенням або зменшенням кількості розплавляється флюсу. Ця обставина робить цілком певний вплив на формування шва.

Схема ванни розплавленого металу. Перенесення присадочного металу до основного і формування зварного шва являє собою складний металургійний процес, що проходить при: а) високій температурі; б) невеликому обсязі розплавленого металу; в) швидкому охолодженні; г) участі двох різних металів; д) інтенсивній дії оточуючих газів і шлаку.

Довжина дуги істотно впливає на процес формування зварного шва і його якість. Кращу якість досягається при короткій дузі. При довгій дузі відбувається збагачення металу шва киснем і азотом повітря. Робота короткою дугою вимагає більш високої кваліфікації зварника.

Електродотримачі для ручного дугового зварювання електродом, що плавиться. За допомогою електродотримача зварювальник управляє процесом формування зварного шва: забезпечує необхідні кут нахилу електрода і довжину зварювальної дуги, переміщує електрод щодо; зварювальних кромок. У процесу управління формуванням Шаа зварювальник виконує висококоордінірованние рухи пальцями і кистю руки. Для виконання точних рухів сила затиснення електротримачі в руці повинна бути мінімальною.

Крутопадаючих 1 пологопадающих 2 і жорстка 3 зовнішні вольт-амперні характеристики джерела живлення в поєднанні з вольт-амперних характеристиками зварювальних дуг (4 5 і 6 різної довжини. Сталий горіння дуги і, отже, якісне формування зварного шва можливі при виконанні ряду умов.

Типи з'єднань для ЕЛС. Особливості гідродинамічних, теплових і деформаційних процесів при формуванні зварного шва в ході ЕЛС призводять до утворення специфічних дефектів, що знижують експлуатаційні характеристики з'єднань.

Велика однорідність повинна досягатися правильним призначенням присадочного матеріалу для формування зварного шва щодо основного металу. На рис. 12.6 наведено характерні дані корозійного випробування зварних швів, виконаного лабораторією корозії МІСД. Найбільш слабкою в корозійному відношенні виявляється зона термічного впливу, що має враховуватися при проектуванні зварних з'єднань і розробці заходів їх захисту. Спосіб зварювання впливає на величину швидкості корозії. Переважно автоматичне зварювання, так як вона забезпечує більшу структурну однорідність зон зварного шва. Очевидно, окремі марки стали можуть давати рівномірний знос всіх зон з'єднання.

Схема заповнення оброблення труб з товщиною більше 12 мм зі стандартним 30-градусним скосом кромок. | Схема заповнення оброблення труб з двускосой обробленням кромок.
 У зв'язку з великою лінійною швидкістю зварювання і особливістю формування зварного шва в вертикальній площині перед виконанням облицювального шару в положенні 1 - 5 (2 - 4) виконують додатковий (коригувальний) шар.

Висока теплопровідність міді і сплавів на її основі ускладнює отримання високоякісного формування зварного шва. Для забезпечення нормального формування зварного шва тут необхідний в ряді випадків попередній, а іноді і супутній підігрів. якщо не підігрівати попередньо зварювану конструкцію, то зварювальний (присадний) метал, розплавляючись в дузі, що не буде забезпечувати стабільне сплав з основним металом конструкції. Це особливо позначається на початкових ділянках зварного шва, на яких інтенсивний тепловідвід в масу основного металу призводить до утворення непроварів.

Фізичні властивості утворюються шлаків роблять значний вплив на процес зварювання і формування зварного шва. У всіх електродних покриттях при їх плавленні густина шлаку повинна бути меншою за щільність металу зварювальної ванни, що забезпечить його спливання з зварювальної ванни. Температурний інтервал затвердіння шлаку повинен бути нижче температури кристалізації металу зварювальної ванни, інакше шар шлаку буде пропускати виділяються з зварювальної ванни гази. Шлак повинен покривати зварений шов по всій поверхні рівним шаром.

Фізичні властивості утворюються шлаків роблять значний вплив на процес зварювання і формування зварного шва. У всіх електродних покриттях при їх плавленні густина шлаку повинна бути меншою за щільність металу зварювальної ванни, що забезпечить його спливання з зварювальної ванни. Температурний інтервал затвердіння шлаку повинен бути нижче температури кристалізації металу зварювальної ванни, в іншому випадку шар шлаку буде пропускати виділяються з зварювальної ванни гази. Шлак повинен покривати зварений шов по всій поверхні рівним шаром.

Фізичні властивості утворюються шлаків роблять значний вплив на процес зварювання і формування зварного шва. У всіх електродних покриттях при їх плавленні густина шлаку повинна бути меншою за щільність металу зварювальної ванни, що забезпечить його спливання з зварювальної ванни. Температурний інтервал затвердіння шлаку повинен бути нижче температури кристалізації металу зварювальної ванни, інакше шар шлаку буде пропускати виділяються з зварювальної ванни гази. Шлак повинен покривати зварений шов по всій поверхні рівним шаром.

Форми служать для підведення рідкого металу до місця зварювання деталей і формування зварного шва потрібної конфігурації. Форми є також ізоляційним матеріалом, що зменшує теплопотерп і полегшує здійснення підігріву деталей, що зварюються до необхідної температури. Форми виготовляються роз'ємними, що складаються з двох-трьох частин. Набивка форм проводиться вогнетривкої масою, що складається з 80% піску та 20% вогнетривкої глини. Перед зварюванням форми просушиваются при температурі 120 - 150 С протягом 6 - 8 год.

У зв'язку зі складністю і різноманіттям факторів, що впливають на процес формування зварного шва, не розроблені ще інженерні методи розрахунку, за допомогою яких можна було б з достатньою точністю обчислювати необхідні параметри режиму зварювання. Тому - останні вибираються експериментально.

У зварювальному виробництві теплові методи застосовують для вирішення наступних завдань: контроль за формуванням зварного шва з одночасною корекцією сили струму дуги в процесі зварювання; дослідження хронологічної термограмми шва в процесі кристалізації; контроль якості готових зварних швів. У першому випадку використовується емпірична корекція між абсолютною температурою шва, її дисперсією і якістю шва. Найбільш об'єктивні результати отримані при використанні термопар, оскільки ефективному застосуванню ІК - пристроїв перешкоджають фонова засвічення від дуги і зміна оптичних властивостей металів. В Внаслідок дослідження хронологічної термограмми шва отримано дуже незначний обсяг експериментальних даних. При активному ТК якості готових швів проводять точковий або скануючий нагрів зони шва з реєстрацією температури в кількох точках (/- 3 на рис. 55), після чого формують деяку комбінацію виміряних значень для усунення випромінюючи-котельної перешкоди.

При зварюванні сталей з підвищеним вмістом вуглецю рекомендується зменшити участь основного металу в формуванні зварного шва; тим самим поліпшується процес зварювання.

Відзначимо, що величина W - це по суті є робота, витрачена на формування зварного шва.

Крайові кути при змочуванні рідини рідиною. Теплофізичні властивості шлакових систем: теплоємність, теплопровідність, ентальпія - впливають на умови формування зварного шва і швидкість охолодження металу шва.

Основні флюси зазвичай застосовуються при зварюванні легованих сталей, коли кремневосстановітельний процес негативно впливає на формування зварного шва.

Освіта внутрішніх дефектів при зварюванні пов'язано з металургійними, термічними і гідродинамічними явищами, що відбуваються при формуванні зварного шва.

В електромеханічних скануючих пристроях режим сканування повинен бути узгоджений з необхідною технологією і технікою зварювання виходячи з формування зварного шва із заданими параметрами. В цьому випадку параметри сканування (амплітуда, частота, форма траєкторії) визначаються насамперед вимогами технології і для розробника системи стеження за лінією з'єднання є, як правило, заданими. При скануванні відхиленням дуги електромагнітним полем параметри розгортки можуть вибиратися в більш широких межах, так як частота відхилення дуги може бути значно більше, ніж при електромеханічному скануванні.

При випробуваннях на зварюваність визначаються схильність до утворення пір і тріщин, стабілізуючі властивості флюсу і якість формування зварного шва.

Це значно збільшує концентрацію нагріву і глибину проплавляя-ня металу, підвищує ефективну потужність і температуру полум'я і покращує формування зварного шва.

Інструмент для конічної подчальцопкн труб перед зварюванням. Конічна розвальцьовування, здійснювана без змащення, точно центрує трубу в отворі решітки, що значно покращує умови формування зварного шва і підвищує якість зварювання.

Особливості геометричних характеристик зони проплавляя-ня при ЕЛС обумовлені специфікою взаємодії електронного променя з розплавом зварювальної ванни, кінетикою процесу формування зварного шва, розглянутими раніше.

Будь-який метод зварювання характеризується наступними процесами, що відбуваються в області зварювальної дуги: переносом електродного металу через дугового проміжок, формуванням зварного шва і хімічним взаємодією між металом, шлаком і газами. Перенесення електродного металу починається з розплавлення кінця стрижня електрода з періодичним утворенням крапель. Одночасно з розплавленням металу електрода плавиться і покриття. Краплі розплавленого електродного металу і покриття, відриваючись від електрода, переходять на виріб, що зварюється під дією сили тяжіння, електромагнітних сил, тиску газів, що виділяються з металу. Встановлено, що за одну секунду з електрода на виріб переноситься 20 - 300 крапель.

Розподіл максимальних. Введення в матрицю тугоплавких армуючих наповнювачів підвищує в'язкість композиційного розплаву, що негативно позначається на однорідності розподілу армуючих фаз і формуванні зварного шва при зварюванні плавленням.

При такій обробленні кромок кореневої шар шва, необхідно виконувати будь-яким методом зварювання, що використовують малопотужний джерело зварювального тепла і забезпечує формування зварного шва при малій величині притуплення крайок. Найчастіше таким методом є ручна дугова зварка. Подальше заповнення металом оброблення крайок виконують автоматичним зварюванням.

Зварювання з застосуванням тиску характеризується тим, що зварюються матеріали в місці з'єднання нагріваються не до розплавлення, а до більш низьких температур і формування зварного шва відбувається при стисненні деталей, що зварюються під дією зовнішнього зусилля.

Джерела живлення для зварювання в захисних газах оцінюються за трьома властивостями: надійності запалювання, характером перенесення металу (розбризкування) і за якістю формування зварного шва. Запалювання, яке встановлюється після не більше трьох коротких замикань, вважається задовільним.

Зварювальник при ручного дугового зварювання повинен узгоджено виконувати три руху: рівномірно опускати плавиться електрод для підтримки необхідної довжини дуги: виробляти коливання електрода для формування зварного шва; просувати електрод слідом за переміщається зварювальної ванній.

З огляду на підвищену схильність сталей феритного класу до зростання зерен необхідно прагнути до збільшення швидкостей зварювання і досить інтенсивному охолодженню шва і околошовной зони, не допускаючи сильного перегріву металу при формуванні зварного шва. Дотримання цих умов також сприяє підвищенню опірності стали міжкристалітної корозії.