Фізик-теоретик

Фізик-теоретик рідко дбає про пред'явлення списку постулатів своєї теорії з причин, які обговорювалися на попередніх сторінках.

Чудовий фізик-теоретик, член-кореспондент РАН Давид Абрамович КІРЖА-ниць (1926 - 1998) залишив нам багатогранне і блискуче наукова спадщина.

Обдарований фізик-теоретик після закінчення МГУ в 1949 році був розподілений в Горький на військовий завод інженером в цех. Там він працював цілком успішно і через деякий час був переведений в розрахунковий відділ, де і продовжив свою діяльність на заводі.

Видатний французький фізик-теоретик Жан П'єр Віж'є пише: Щоб перевершити класичну механіку, треба спочатку зрозуміти її справжню велич і її історичне значення.

Як фізик-теоретик Я. І. Френкель був всесвітньо відомий.

У той час фізик-теоретик був зобов'язаний викладати, щоб заробляти на життя; його дослідні роботи не оплачуються.

Розповідають, що знаменитий фізик-теоретик Лев Давидович Ландау рідко замислювався над практичним застосуванням своїх відкриттів. Коли ж його питали, яке буде втілення тієї чи іншої блискучої його ідеї, він говорив: Послухайте, є ж інженери. Будьте впевнені, вони знайдуть застосування моєму відкриттю - так завжди бувало Можливо, це баєчка, але вона найкращим чином виявляє різницю у праці кабінетного вченого і роботі практика.

Теорію флуктуації розробив польський фізик-теоретик Смолуховський. Він показав, що послідовність цих цифр зовсім не випадкова, а носить закономірний характер, і обчислив, наскільки ймовірним є те, що в даному обсязі з'явиться ту чи іншу кількість частинок.

Теорію флуктуації розробив польський фізик-теоретик Смолуховський. Він показав, що послідовність цих цифр зовсім виник не випадково, а носить закономірний характер, і обчислив, наскільки ймовірним є те, що в даному обсязі з'явиться ту чи іншу кількість частинок.

Звичайно, кожен серйозний фізик-теоретик не може не володіти математичним апаратом - це його звичайна, нормальна, повторимо, знаряддя праці. І сторінки будь-якої статті теоретика в будь-якому фізичному журналі заповнені формулами і математичними викладками. Але досвідчене око відразу оцінить, що ховається за математичними формулами; багате чи зміст: крок вперед чи новий підхід до проблеми. А буває і таке, він побачить, що вся ця нібито складність маскує ідейну порожнечу, тривіальність, струс повітря, як любив говорити Ландау.

У 1928 році знаменитий фізик-теоретик професор Геттінгенського університету Макс Борн в якості гостя Шостого з'їзду Російської асоціації фізиків разом з іншими його учасниками відвідав Казань.

Звичайно, кожен серйозний фізик-теоретик не може не володіти математичним апаратом - це його звичайна, нормальна, повторимо, знаряддя праці. І сторінки будь-якої статті теоретика в будь-якому фізичному журналі заповнені формулами і математичними викладками. Але досвідчене око відразу оцінить, що ховається за математичними формулами. Багате чи зміст: крок вперед чи новий підхід до проблеми. А буває і таке: він побачить, що вся ця нібито складність маскує ідейну порожнечу, тривіальність, струс повітря, як любив говорити Ландау.

Її автор - японський фізик-теоретик, який має, так би мовити, ім'я в науковому світі. Основне наукове досягнення автора пов'язано з розвитком теорії так званих калібрувальних полів (найпростішим прикладом яких є добре всім відоме електромагнітне поле), зокрема в застосуванні до гравітаційного поля. І ось, наскільки я собі уявляю, автор захотів в популярній формі висвітлити і свою роботу, хоча мова йде про досить складних і незвичних для передбачуваних читачів питаннях. Безсумнівно, такий експеримент не був би виправданий в популярній книзі, якби калібрувальні поля в даний час не перебували в центрі уваги теоретичної фізики.

Ленінграді був заарештований молодий талановитий фізик-теоретик В. А. Фок, Капіца відправляє лист Сталіну.

Каганов Мойсей Ісаакович - фізик-теоретик, доктор фізико-математичних наук, професор, працює в Інституті фізичних проблем АН СРСР.

Мигдал Аркадій Бенедиктович - фізик-теоретик, академік, завідує відділом в Інституті теоретичної фізики АН СРСР ім.

Покровський Валерій Леонідович - фізик-теоретик, доктор фізико-математичних наук, професор, завідує відділом Інституту теоретичної фізики АН СРСР ім.

Ритое Сергій Михайлович - фізик-теоретик, член-кореспондент АН СРСР, завідувач відділом Радіотехнічного інституту АН СРСР.

Смородинский Яків Абрамович - фізик-теоретик, доктор фізико-математичних наук, професор, завідувач лабораторією Інституту атомної енергії ім.

Тер-Мартиросян Карен Аветіновіч - фізик-теоретик, доктор фізико-математичних наук, професор, завідує сектором Інституту експериментальної і теоретичної фізики АН СРСР.
 Фейнберг Євгеній Львович - фізик-теоретик, член-кореспондент АН СРСР, працює у Фізичному інституті АН СРСР.

Шапіро Йосип Соломонович - фізик-теоретик, член-кореспондент АН СРСР, завідує сектором Фізичного інституту АН СРСР.

Спольник Зоя Олександрівна - фізик-теоретик, закінчила ХДУ в 1970 р, кандидат фін.

Озеен, за фахом фізик-теоретик, дав чудовий аналіз статті Ейнштейна 1905 року про світлові кванти, а також його роботи 1909 року про флуктуаціях енергії в випромінюванні чорного тіла.

Абрикосов Олексій Олексійович - фізик-теоретик, академік, завідує відділом в Інституті теоретичної фізики АН СРСР ім.

Гінзбург Віталій Лазаревич - фізик-теоретик, академік, завідує відділом Фізичного інституту АН СРСР.

Гірке Лев Петрович - фізик-теоретик, академік, завідує відділом Інституту теоретичної фізики АН СРСР ім.

Дзялошинский Ігор Ехіельевіч - фізик-теоретик, член-кореспондент АН СРСР, завідує відділом Інституту теоретичної фізики АН СРСР ім.

Іоффе Борис Лазаревич - фізик-теоретик, доктор фізико-математичних: наук, професор, завідує сектором Інституту експериментальної п теоретичної фізики АН СРСР.

Каган Юрій Мойсейович - фізик-теоретик, академік, завідує теоретичної лабораторією Інституту атомної енергії ім.

Павло Сигизмундович Еренфест - віденський фізик-теоретик, протягом п'яти років (1907 - 1912 рр.) Жив у Петербурзі, надав, по спогадами А. Ф. Йоффе, великий вплив на розвиток теоретичної фізики як в Росії в цілому, так і на самого Абрама Федоровича зокрема. Важливі роботи Іоффе 1910 р квантової теорії чорного випромінювання були багато в чому стимульовані дискусіями з Еренфеста, які зробили істотний внесок у цю теорію.

Павло Сигизмундович Еренфест - віденський фізик-теоретик, протягом п'яти років (1907 - 1912 рр.) Жив у Петербурзі, надав, за спогадами А. Ф. Йоффе, великий вплив на розвиток теоретичної фізики як в Росії в цілому, так і на самого Абрама Федоровича зокрема. Важливі роботи Іоффе 1910 р але квантової теорії чорного випромінювання були багато в чому стимульовані дискусіями з Еренфеста, які зробили істотний внесок у цю теорію.

Дубні Джері Браун (відомий американський фізик-теоретик, директор інституту в Стоні Брук), виступаючи після Мигдала, маючи на увазі сформульований ним фермі-рідинної підхід до теорії ядра і потім відволікання на інші завдання, зазначив: Добре Мигдаль - народив дитину, а нам тепер доводиться його відмивати, - на що Мигдал встав і розповів притчу, як одного разу цигана запитали, чому у нього стільки дітей і всі вони брудні і циган відповів, що йому легше народити нову дитину, ніж відмивати всіх, які у нього є .

Для вивчення цієї недослідженою області фізик-теоретик вибирає одну з груп явищ, що примикають, на його думку, впритул до недослідженою області а саме ту групу, закономірності к-рій досить добре відомі і виражені в недо-ром математичного. Далі він досить довільно, але керуючись недо-римі загальними правилами (див. Нижче), змінює це рівняння.

Ті, які вважають, що фізик-теоретик поєднує в собі також і експериментатора, мабуть, уявляють собі теоретиків у вигляді надлюдей. Теоретична і експериментальна фізика зараз настільки сильно відрізняються, що з'єднати їх в одній особі практично неможливо. Єдиний виняток за останні десятиліття представляв Фермі, але, з огляду на його геніальність, це виняток лише підтверджує правило. Займаючись різними сторонами фізики, теоретики і експериментатори доповнюють один одного і взаємно пов'язані, але одні з них не керують іншими.

Інакше кажучи, для відкриття правила Ленца фізик-теоретик повинен знати закон збереження енергії і закон Фарадея. Для закреплененія матеріалу розглянемо задачу: рамка площею S рівномірно обертається з кутовою швидкістю з в однорідному магнітному полі з індукцією В. Як змінюється з часом ЕРС індукції. У яких положеннях рамки ЕРС індукції звертається в нуль. У яких положеннях вона максимальна.

Кулька може переме - F к. Альберт Ейнштейн (1879 - 1955) - фізик-теоретик, один із засновників сучасної фізики.

Кулька може переміщатися тільки уздовж радіуса диска, ковзаючи без тертя по тонкому стрижні. Альберт Ейнштейн (1879 - 1955) - фізик-теоретик, один із засновників сучасної фізика.

Герца, поставився до них не тільки як фізик-теоретик, але і як людина, добре обізнана про потреби військово-морського флоту, зокрема в області удосконалення засобів зв'язку. Тому не випадково вже з 1889 р, під час демонстрації дослідів Герца на одній з публічних лекцій, він вказав на можливість застосування електромагнітних хвиль для передачі сигналів на відстань.

Ейнштейн Альберт (1879 - 1955) - фізик-теоретик, творець спеціальної і загальної теорії відносності, к-які суттєво змінили наукові уявлення про простір, час, рух, матерії, показавши їх глибоку взаємозв'язок. Вніс важливий внесок в розвиток квантової теорії, ввівши уявлення про кванти світла (фотони) і поширивши надалі квантові уявлення на ряд інших фізичних процесів.

Альберт Ейнштейн (I879 - I955) - фізик-теоретик, один із засновників сучасної фізики.

Залежно від співвідношення між цими двома факторами фізик-теоретик може наближатися за своїм профілем або до фізику-експериментатору, або до математику. Теоретики першого (експериментального) типу займаються переважно різними конкретними фізичними або фізико-хімічними питаннями, що хвилюють експериментаторів, з якими вони знаходяться в тісному контакті. Теоретики другого (математичного) типу займаються зазвичай абстрактними питаннями або ж рішенням спеціальних математичних задач, пов'язаних з явищами, цілком з'ясованими в принциповому відношенні, але вимагають точного кількісного опису. Остання область зазвичай виділяється в особливу спеціальність, яка називається математичною фізикою.

Паулі Вольфганг (1900 - 1958) - швейцарський фізик-теоретик, автор класичних робіт з квантової механіки. Сформулював принцип, якому підпорядковуються всі частинки з напівцілим спіном.

Бардін (народився в 1905 р) - американський фізик-теоретик, двічі удостоєний лауреат Нобелівської премії; в 1956 р за створення транзистора і в 1972 р за теоріію надпровідності.