Присутність - бактерія

Присутність бактерій і шкода, що наноситься ними, не завжди помічаються відразу. Так, при заводнении родовищ Бредфорд і Аллегані в перший час не помічали присутності бактерій або продуктів їх життєдіяльності. Виявилося це значно пізніше при проведенні систематичних аналізів води. До цього часу зникли останні сумніви щодо присутності в нагнітається воді водоростей.

Присутність бактерій кишкового тракту в тканинах комах, уражених збудниками різної природи, говорить про патогенної ролі їх в цих захворюваннях.

У присутності бактерій і цвілі розчини ПАА з часом каламутніють і в них утворюється рожевий пухкий осад.

У присутності певних бактерій корозія може протікати в глибині грунту і при низькій концентрації кисню, тобто в анаеробних умовах. Деякі сульфатвосста-встановлюються бактерії, наприклад Desulphovibrio desulphuricans, мають здатність каталізувати відновлення 50 - - іонів, що містяться в грунті, яке за відсутності бактерій є дуже повільним процесом. Це відновлення сприяє окисленню, наприклад, стали в таких середовищах.

Кисле середовище і присутність бактерій сприяють гидролитическому розпаду фосфатів в грунтах.

Перші вказівки на присутність газоутворюючих бактерій дає поява газу під час інкубації проби в розчині з лактозою і пептоном в бродильних трубках Ейнхорном. Enterobacter aerogenes утворює більше СО2 ніж водню.

Окислення заліза-2 в присутності бактерій відбувається в 500 тис. Разів швидше, ніж без них. Процес проводиться при рН 2 - 2 2 і температурі 25 - 30 С.

Умови такого розщеплення існують, особливо в присутності бактерій і мікробів при похованні органічної речовини і зануренні покладів.

Процес окислення відбувається досить швидко, особливо в присутності тіонсвих бактерій.

Причинний зв'язок між освітою оцтової кислоти зі спирту і присутністю оцтових бактерій була встановлена Пастером. Як відомо, Пастер був строгим віталістом і дивився на бродіння, як на функцію живої клітини. Чудово, однак, що при поясненні уксуснокислого бродіння Пастер сильно пом'якшив свої вітаїстичною погляди. Беручи до уваги той факт, що окислення спирту в оцтову кислоту можна зробити за допомогою платинової черні і інших каталізаторів, він допускав можливість, що при оцтовому бродінні клітина каталитически сприяє окисленню спирту. Кращим способом для умертвіння клітини є обробка бактеріальної культури ацетоном, який не робить майже ніякого дії на фермент, що викликає окислення спирту в оцтову кислоту.

При наявності бактеріального забруднення води вище допустимих норм проводяться додаткові дослідження на присутність бактерій - показників свіжого фекального забруднення - кишкових паличок переважно Esherichia coli. наявність їх встановлюється за здатністю ферментувати лактозу до кислоти і газу при 43 С в присутності інгібіторів сторонньої мікрофлори.

Багато процесів окислення, що призводять до розчинення або осадження рудного компонента, в присутності бактерій протікають в десятки і сотні разів швидше, ніж в стерильних умовах. Відомо багато процесів, що відбуваються в земній корі, в яких Біокаталітичні вплив є визначальним.

Послідовність проведення аналізу на присутність бактерій оліформ-ної групи в питній воді. Нетипові светлоокрашенние колонії без темних центрів або зеленого блиску не підтверджують і не заперечують присутність бактерій коліформні групи. Відсутність бактеріального росту в чашках є доказом негативного аналізу. На рис. 3.6 показані бродильні трубки до інокуляції, позитивне зростання з виділенням газу і негативний аналіз без - виділення газу; а однією з пластин Ендо-ага-ра видно типові колонії коліформи.
Встановлено, що мають місце обидва механізму деполяризації, в результаті чого електродний потенціал металу в присутності бактерій переміщається в область більш низьких значень в порівнянні з потенціалом в стерильному середовищі того ж хімічного складу.

Для таких бактерій виявляються привабливими певні хімічні сполуки, особливо поживні речовини, і в їх присутності бактерії переміщуються у напрямку до них; навпаки, токсичні речовини відштовхують бактерії, і вони рухаються в протилежну сторону. Бактерії мають також примітивної пам'яттю.

Як контрольний розчин желатин, так і розчини, піддані дії еманації, після закінчення серії дослідів виявили при дослідженні присутності бактерій.

Істотна відмінність температури морської води в двох місцях, найбільш сильно відрізняються по своїй широті, мало б помітно позначитися на звичайній корозії у воді, але в присутності бактерій вплив температури проявляється в меншій мірі.

Стандарти на питну воду. При аналізі проб води об'ємом 10 мл, проведеному за методикою визначення змісту коліформи в бродильних трубках, не більше ніж в 10% проб (в будь-який місяць року) може бути зазначено присутність бактерій коліформні групи. Якщо випробовувані проби мають обсяг 100 мл, то позитивні результати аналізів (наявність коліформи) повинні спостерігатися не більше, ніж в 60% всіх проб. Коли використовується методика визначення змісту коліформи за допомогою мембранних фільтрів, то середнє арифметичне щільності коліформи з усіх стандартних зразків, випробуваних протягом місяця, не повинно перевищувати 1 на 100 мл.

Вражаючим фактом виявляється те, що в концентрованих золях кремнезему часто виростають мікроорганізми. Присутність бактерій часто виявляється по запаху сірководню і темному фарбуванню внаслідок осадження слідів важких металів. Можуть з'являтися і морські водорості у вигляді зелених волокнистих мас або коричневий пластівців.

В як проміжний продукт окислення утворюється елементарна сірка. У присутності бактерій вона окислюється потім киснем до сірчаної кислоти. При звичайних температурах і тисках кисню цей процес за відсутності бактерій йде дуже повільно. Швидкість цих реакцій досить висока. Таким чином непряму участь бактерій в окисленні сульфідів полягає в регенерації сульфату оксиду заліза. За даними С. І. Полькіна з співробітниками основне значення має прямий механізм.

Однак в пластових і стічних водах, що містять сірководень, кисень, відзначаються швидкості корозії обладнання 6 - 8 мм /рік. У присутності тіонових се-роокісляющіх бактерій можливо окислення сульфіду заліза до сульфат ІОНОБ сірчаної кислоти і, в результаті, помітне підкислення середовища.

Однак в пластових і стічних водах, що містять сірководень, кисень, відзначаються швидкості корозії обладнання 6 - 8 мм /рік. В присутності тіонових се-роокісляющіх бактерій можливо окислення сульфіду заліза до сульфат іонів сірчаної кислоти і, в результаті, помітне підкислення середовища.

Швидкість корозії в середовищі, що містить сульфатвосстанавліваю-щие бактерії, значно (в 3 5 - 5 разів) вище, ніж в середовищі, що містить тільки H2S (500 мг /л)[207], Що обумовлено полегшенням анодного процесу розчинення металу внаслідок утворення пухкої плівки заліза. Швидкість корозії металу в присутності сульфатвосстанав-Ліван бактерій і іонів Fe2 значно (в 1 6 - 2 5 разу) вище, ніж в середовищі, що містить тільки бактерії. У цьому випадку на поверхні металу захисна плівка сульфіду заліза не утворюється.

Кількість фагових частинок в досліджуваному матеріалі зазвичай визначають методом агарових шарів по Граціа (рис. 110; см. Кол. Наявність бактеріофагів в досліджуваному матеріалі є непрямим показником присутності відповідних бактерій. Для того щоб остаточно переконатися, що виросли колонії утворені кишковими паличками, з деяких колоній роблять мазки і фарбують по Граму, а також виробляють висіву в пептони-глкжозную середу, налиту в пробірки з поплавками. Наявність грамнегативних паличок і газоутворення в посівах вважають позитивним і остаточним показником присутності бактерій групи кишкової палички.

Присутність бактерій і шкода, що наноситься ними, не завжди помічаються відразу. Так, при заводнении родовищ Бредфорд і Аллегані в перший час не помічали присутності бактерій або продуктів їх життєдіяльності. Виявилося це значно пізніше при проведенні систематичних аналізів води. До цього часу зникли останні сумніви щодо присутності в нагнітається воді водоростей.

Після закінчення експлуатації свердловини, тобто з моменту, коли відбір біогазу стає економічно недоцільним внаслідок невисокої концентрації метану, необхідний контроль за виділенням та знешкодженням його залишкової кількості. Один із способів знешкодження складається в окисленні метану повітрям в поверхневих шарах грунту в присутності бактерій. Як наслідок, утворюється вуглекислий газ, що надходить в атмосферу.

З усіх стандартних порцій в 10 мл, досліджуваних щомісяця, не більше ніж в 10%, допускається наявність бактерій коли. З усіх порцій в 100 мг, досліджуваних щомісяця, не більше, ніж в 60% допускається присутність організмів цієї групи.

застосування коліформних критеріїв для визначення якості води, використовуваної для пиття, мало розроблено. Крім фекалій людини джерелом бактерій Coli можуть бути фекалії теплокровних і холоднокровних тварин, а також ерозія грунту, внаслідок чого присутність бактерій кишкової палички в наземних водах вказує на існування будь-якого з трьох джерел або на їх комбінацію. Хоча за допомогою спеціального аналізу можна відокремити фекальні ко - - ЛІФОРМ від грунтових, що не знайдено способу, що дозволяє відрізнити бактерії кишечника людини від бактерій кишечника тварин.

Застосування уроцітологіі. Ознаки та симптоми захворювання на рак сечового міхура схожі з тими, які спостерігаються при інфекції сечових шляхів і можуть включати біль при сечовипусканні, часте виділення в сечі крові та лейкоцитів. Оскільки симптоми інфекції сечових шляхів можуть говорити про присутність пухлини сечового міхура, особливо коли вона пов'язана з рясною гематурією у пацієнтів похилого віку, необхідно підтвердження присутності бактерій, і, крім того, лікар, що проводить дослідження, повинен бути дуже поінформованим. Будь-пацієнт, лікування якого від інфекції сечових шляхів не дає негайних результатів, повинен бути спрямований до уролога для подальшого огляду.

Одним з важливих профілактичних заходів по боротьбі з сірководневою корозією нафтопроводів є знищення за допомогою бактерицидів сульфатвосстанавлівающіх бактерій, які тим чи іншим шляхом потрапили в нафтопровід. Їх присутність в нафти, що транспортується і воді може бути виявлено за наявністю слідів сірководню в тих нафтах, де його немає при видобутку, а також за присутністю бактерій в відокремлюваної від нафти воді. Ці аналізи проводять відразу після виявлення сірководню в нафти, що транспортується. Сульфатвос-станавливаются бактерії накопичуються під опадами бруду, парафіну, смол, продуктів корозії і можуть викликати в короткий термін утворення в нижній частині нафтопроводу наскрізних отворів і обширних ділянок, уражених корозією. Тому, хоча обробка бактерицидами внутрішньої поверхні нафтопроводів класифікується як спеціальний засіб захисту від корозії, проте її можна розглядати як дієвий профілактичний засіб.

Зовсім інший і різноманітною є корозія в неаеріруемих грунтах в присутності анаеробних мікроорганізмів. Вона частіше зустрічається в земляному ґрунті, в канавах, в мулі морського дна. Присутність бактерій створює абсолютно незвичайну корозійну, середу.

Іншим прикладом, що свідчить про необхідність суворого обліку природи продуктів життєдіяльності мікроорганізмів, може служити аналіз корозійної активності такої добре відомої і дослідженою культури, як бактерії Thiobacillus thiooxcidans. Згідно з даними електрохімічних вимірювань, анодні і катодні характеристики стали 10ХСНД в середовищі, що містить ці бактерії, і в модельному середовищі (отриманої подкислением стерильного поживного розчину сірчаної кислотою до значення рН культу-ральной середовища) практично близькі. Однак у присутності бактерій швидкість корозії стали виявилася приблизно в 5 разів вище, ніж в модельному середовищі. Методом вимірювання залежності потенціал-корозія вдалося встановити, що це є наслідком інтенсифікації анодного процесу стали, не пов'язаної з сірчаною кислотою. Ймовірною причиною цього може служити наявність серед продуктів життєдіяльності бактерії невідомого поки реагенту - стимулятора анодного процесу.

Першою з цих кислот була виявлена в кислим молоком так звана молочна кислота бродіння, що представляє собою рацемат. Це сиропообразная, дуже гігроскопічна рідина. У промисловості виходить шляхом молочнокислого бродіння в присутності бактерій (МК. Стає більш очевидним, що ключ до вирішення питання про походження нафти треба, невидимому, шукати в дії бактерій на нафтові освіти. Тому коротко зупинимося на обговоренні ролі бактерій. Однак, оскільки остаточно не доведено, що присутність бактерій в материнському джерелі і в нафтових басейнах дійсно сприяло утворенню нафти, предполояленія в цій області містять елементи здогадок.

Стає більш очевидним, що ключ до вирішення питання про походження нафти треба, невидимому, шукати в дії бактерій на нафтові освіти. Тому коротко зупинимося на обговоренні ролі бактерій. Однак, оскільки остаточно не доведено, що присутність бактерій в материнському джерелі і в нафтових басейнах дійсно сприяло утворенню нафти, припущення в цій області містять елементи здогадок.

З огляду на стійкості ДНК важко уявити можливість обміну між Si (OH) 4 і фосфатом в рибонуклеїнових кислотах. Пізніше виникли сумніви щодо цих спостережень, оскільки подібні дані могли бути викликані випадковим присутністю бактерій.

Схема потоків мікробіологічної трансформації РОР (в %. Для того, щоб отримати величини залишкових концентрацій розчиненого і зваженого органічної речовини як результат моделювання, а не чисельного підбору, необхідно враховувати потоки метаболічних виділень популяцій різних трофічних рівнів. Отримано численні оцінки потоків твердих, рідких і газоподібних метаболічних виділень за допомогою простих балансових співвідношень при аналізі даних експериментальних спостережень. На рис. VI-2[58]приведена типова діаграма потоку вуглецю при трансформації РОР в присутності бактерій і найпростіших мікроорганізмів. Оскільки концентрації кожної з компонент, представленої на діаграмі, визначаються складним динамічним рівновагою між процесами надходження і витрати речовини, такі оцінки, мабуть, слід вважати вельми орієнтовними. Порівняно надійні оцінки метаболічних потоків можуть бути отримані при чисельному імітаційному моделюванні за допомогою ЕОМ динаміки всіх основних компонент при зіставленні з результатами детальних експериментальних спостережень.

Реакція може відбуватися і в ході лужної демеркаптаніза-ції СНД на нафтоочисних заводах при взаємодії з киснем, розчиненим у луги. Кисень може потрапляти в СНД з сирої нафти, а також за рахунок підсосу повітря. В кінцевому продукті, що зберігається в складських резервуарах, дана реакція може йти в присутності бактерій, особливо з хламідобактеріального сімейства.

Умови на дні океану і властивості мулу змінюються в широких межах. Іноді безпосередньо над мулом або в його нижньому шарі спостерігається місцева корозія сталі. Корозія стали в нижньому шарі мулу, як і в грунті, часто пов'язана з присутністю сульфатвосстанавліваю-чих бактерій. Анодні і катодні ділянки поверхні сталевих конструкцій, що стоять в мулі, можуть перебувати на значних відстанях один від одного. Крім того, положення цих ділянок може змінюватися з часом.

Сульфатвосстанавлівающіе бактерії (СВБ) виявлені по всьому технологічному ланцюжку видобутку, підготовки та транспорту нафти і води розглянутих родовищ, в тому числі в привибійну зонах пласта нагнітальних свердловин. Зміст СВБ в середовищах Ватьеганском і Південно-Ягунского родовищ становить 105 - 106 клітин /мл. Вважається, що найбільш сприятливими умовами для сульфатредукции в нафтових пластах є температура 35 - 40 ° С, присутність углеводородокісля-чих бактерій, продукти життєдіяльності яких служать джерелами живлення для СВБ, і наявність достатньої кількості сульфатів. Температура в пластах Ватьеганском родовища (табл. 5.2) набагато вище оптимальної температури розвитку СВБ, в зв'язку з чим сульфатредукція може протікати в привибійну зонах нагнітальних свердловин, охолоджених закачується водою.

Серед багатьох спеціальних цементів становить інтерес цемент для захисту від бактеріологічних впливів - протибактеріальний цемент, одержуваний спільним тонким подрібненням портландцемент-ного клінкеру з противобактериальной добавкою, яка перешкоджає мікробіологічної ферментації. Бактеріологічному впливу піддаються бетонні підлоги фабрик харчової промисловості, де вилуговування цементу кислотами супроводжується ферментацією, спричиненої бактеріями в присутності вологи. Протибактеріальний цемент може бути також успішно використаний в плавальних басейнах, громадських лазнях і інших місцях, де можлива присутність бактерій або цвілі.

У крові тварин і людини міститься комплекс спеціальних білків, званий комплементом. Він, спільно з системою гуморального імунітету, виконує важливу функцію захисту організму від упровадився інфекції. Бактеріальна клітина, що потрапила в організм, атакується імунними антитілами. Присутність бактерій, зазначених ними, служить сигналом для активації комплементу, в результаті якої інертні до цього комплементние білки набувають ферментативну активність, здатність гідролізувати клітинні оболонки бактерій і, отже, вбивати їх.

Визначення патогенних бактерій у воді з першого погляду може здатися легко здійсненним шляхом контролю бактеріологічного якості води. Однак а насправді такий спосіб має багато недоліків, що робить його застосування недоцільним. Проведення лабораторних аналізів на патогенні бактерії пов'язане зі значними труднощами; крім того, вони, як правило, кількісно невідтворені. Далі, наприклад, відсутність бактерій Salmonella не виключає можливість присутності бактерій Shigella, Vibrio або хвороботворних вірусів. Так як в забруднених водах присутній мало патогенних організмів, велика частота негативних результатів поставить під сумнів надійність аналізів. Для аналітика набагато більш прийнятно, якщо кілька аналізів дадуть позитивні результати. З цих причин бактеріологічне якість води визначається за допомогою аналізів на непатогенні індикаторні організми, переважно бактерії групи кишкової палички.

Першим етапом при розробці інгібітору корозії для будь-якої певної системи є ретельне її вивчення, що включає ознайомлення з проблемою, що виникла безпосередньо у виробничих умовах. Бажано обстежити кілька об'єктів, що мають однакову корозійну проблему, звернувши при цьому увагу на природу корозії, її інтенсивність і характер локалізації. У обстежуваної системі повинні бути вивчені всі фактори, що впливають на процес корозії, включаючи: діаграми потоків, конструкційні матеріали, їх взаємне розташування, склад і фізичні властивості рідини (що знаходяться в ній будь-яких твердих частинок або бульбашок газу), температурні умови, тривалість експлуатації системи, склад продуктів корозії. Слід також встановити наявність таких супутніх явищ або процесів, як утворення окалини або присутність бактерій, гідродинамічні умови потоку, характер процесу (ритмічний або чергується з пере ходом від високих температур до низьких), поверхні теплопередачі, присутність інгібіторів корозії або будь-яких добавок, що використовуються для інших цілей. Особливості спостережуваного виду корозії можуть бути прямо пов'язані з одним або декількома з цих факторів. При вивченні корозії слід не обмежуватися окремими спостереженнями, а проводити їх протягом тривалого часу. Зазвичай інженер-корозіоністів, детально обстежують корродіруемую систему, отримує досить чітке уявлення як про причини корозії, так і про дії самої си стеми.

Проведені натурні дослідження дозволили встановити наступне. Незважаючи на те що в свіжому пташиному посліді вміст амонійного азоту вище нітратного, відбувається формування забруднених вод нітратного типу. Утворені нітрати швидко вимиваються атмосферними опадами і надходять в грунтові води. Крім того, нітріфікаціонні процеси протікають і в породах зони аерації, на що вказує присутність бактерій роду Nitrobacter і Nitrosomonas. Останнє сприяє створенню сприятливих умов для активізації нітріфікаціонньгх процесів у водоносному шарі. У формуванні забруднених вод велику роль відіграють сорбційні процеси.

Додають невелику кількість стерильної води і подрібнюють тканину гострим ланцетом або скальпелем. Через кілька хвилин бактерії починають дифундувати з рослинної тканини в воду. Препарат накривають покривним склом і спостерігають під мікроскопом. Іноді досить у краплі води розчавити рослинну тканину, щоб під мікроскопом встановити присутність бактерій в досліджуваному матеріалі.

Більш пристосованими виявляються грампозитивні організми, особливо актиноміцети. Найбільш пристосовані до сухості гриби, міцелій яких виходить в повітряне середовище, наприклад у лишайників. Бактерії переносять сухість, створюючи гідрофільні капсули навколо колоній; типовий приклад такої стратегії представляють грунтові ціанобактерії, наприклад Nostoc. Іншим способом перенесення сухості служить утворення спор, що володіють додатковим властивістю термостабильности, конідій у актиноміцетів, різного роду цист, службовців не тільки для переживання, але і для розселення. Організми в переживають стадіях здатні широко розповсюджуватися по повітрю з пилом, забезпечуючи повсюдність присутності бактерій на земній кулі.