А   Б  В  Г  Д  Е  Є  Ж  З  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я 


Кристалізація - виливок

Кристалізація виливки відбувається послідовно від холодної стенкн до центру, тому відсутні раковини, пористість і добре видаляються гази. Крім цього, не витрачається метал на литниковую систему.

Кристалізація виливки починається в поверхневих шарах і закінчується в теплових вузлах або в прибутках, якщо вони передбачені в конструкції виливки. Швидкість процесу кристалізації впливає на утворюється структуру виливка. 
При кристалізації виливка надлишкова фаза у цих сплавів повинна розташовуватися всередині зерен основного твердого розчину також у вигляді скелета або сітки. Таке розташування фаз призводить до підвищення жароміцності.

При кристалізації виливків структура може бути частково гетерогенної, що підтверджується дсндрітообразним будовою металу в литому стані і після термічної обробки. Гетерогенна структура погіршує механічні властивості виливки.

Ливарна форма в разргзг з газифікованими моделлю. Після кристалізації виливки магнітне поле знімається, форма втрачає міцність і формувальний матеріал висипається з опоки-контейнера, звільняючи виливок. Перед заповненням форми металом її накривають металевим листом з перфорацією для виходу газів і притискають вантажем.

Схема прес-ферми. Після кристалізації виливки відбувається розкриття прес-форми для вилучення виливки, при цьому частина 4 залишається нерухомою, а частини 5 - 7 відводяться гідроприводом. Виливок утримується в рухомий часта 6 і переміщається з нею до зіткнення з виштовхувачами 8 які виштовхують виливок з рухомої частини прес-форми. Виливок може бути залучена з розкритою прес-форми за допомогою маніпулятора або робота.

Проблема кристалізації виливків і злитків, з точки зору сучасних завдань ливарного виробництва і металургії, є перш за все проблема управління процесом формування кристалічної будови реальних виливків і злитків - з метою підвищення конструкційних, технологічних і службових властивостей литого металу.

Однак зазвичай при кристалізації виливків поверхню розділу буває дендритних (ячеистой), так що k - - k0 і на вершинах осередків захоплюється дуже мало домішок.

Після закінчення періоду кристалізації виливка розподільники під дією електромагнітів і пружин встановлюються в положення, зображене на малюнку.

Ливарна усадка пресованих при кристалізації виливків залежить від марки сплаву, величини тиску пресування і часу витримки під тиском.

Равноосная структура формується при кристалізації виливка в ливарних піщаних формах з малою інтенсивністю охолодження.

Після заливки форми і кристалізації виливка магнітне поле знімають, форма втрачає міцність, і формувальний матеріал висипається з опоки-контейнера. Використання магнітних порошків для утворення форми запобігає обвали і поду форми, відливання стають точніше, поліпшуються умови праці через відсутність кварцового пилу. Форми мають високу газопроникність, що знижує шлюб виливків.

Третій етап полягає в кристалізації виливка з великою швидкістю. Це призводить до недостатнього харчування виливки рідким розплавом і сприяє розвитку усадочних явищ, але усадка компенсується газопьші порами в металі. Газові пори, що знаходяться під плопюп літера кіркою, унеможливлюють термічну сбряботку виливків з кольорових еплагюв, так як при Пшт.

Коефіцієнт теплопровідності (а різних матеріалів. Для регулювання швидкості відводу тепла при кристалізації виливка можуть бути використані вогнетривкі матеріали: шамот, магнезит, хромомагнезіт і графіт. Однак найбільш гнучким в управлінні теплоотводних процесом є рідинні теплоносії, що дають більш точне регулювання температури. У табл. 108 наведені коефіцієнти теплопровідності вогнетривких матеріалів і металів при 600 С.

Прес-форма для виготовлення пінополістиролові газифікованими (випалюваної моделі. Вакуумирование нижньої напівформи припиняється після кристалізації виливка. Потім напівформи розкриваються, і пісок вільно висипається, звільняючи виливок. При цьому не потрібно вибивання форм і очищення виливків. Пісок знову використовується для формування. Якщо виливок виготовляють в повністю вакууміруемой формі , то відпадає необхідність готувати формувальні суміші.

Технологічні фактори, що визначають швидкість кристалізації виливка, також впливають на глибину отбела і твердість чавуну.

Вплив модифікаторів на F. модифікування розплавів називається зміна структури при кристалізації виливка, що досягається шляхом введення в сплав спеціальних добавок або в результаті створення спеціальних умов плавки і обробки розплаву. Модифікування розплаву, як правило, проводять в заключній стадії при плавці металів. Спеціальні добавки вводять в сплав або ж піддають його температурно-часів-ної обробці, що полягає в перегрів з наступним швидким охолодженням до температури розливання. Накладення на кристалізується розплав механічних або ультразвукових коливань також призводить до подрібнення макрозерна виливки.

Фізико-механічні властивості пінополістиролу в плитах. Лінійна усадка металів при охолодженні і кристалізації виливків залежить головним чином від виду матеріалу і способу лиття.

Після заповнення ливарної форми металом відбувається кристалізація виливка. Залежно від сплаву і розмірів виливки процес кристалізації триває від декількох хвилин до декількох тижнів.

Схеми зони сплаву в поперечному перерізі шва (а і кристалізації металу шва з глибоким проваром без тепловідведення знизу (б. З малим проваром, як з теплоот-водом знизу (б. Так само, як і при кристалізації виливків і злитків зварений шов кристалізується окремими шарами . Товщина, кожного шару не перевищує десятих часток міліметра. Щодо причини шаруватого будови не існує єдиної думки. Передбачається, що кристалізація є уривчастим в результаті періодичних зупинок, викликаних затримками в зменшенні температури зварювальної ванни перед фронтом кристалізації, внаслідок виділення прихованої теплоти. При цьому можливо навіть часткове оплавлення фронту утворюється твердої фази. Після зупинки виділилася теплота відводиться в основний метал, а потім кристалізується наступний шар. Можливо що збірки перед заповненням металом поміщають вставки, звані стрижнями, які також виготовляють з піщаних сумішей. Разові піщані форми знаходять широке застосування в ливарному виробництві, в них виготовляють до 75/6 всіх виливків, що застосовуються в машинобудуванні. Цей спосіб отримання литих заготовок відрізняється великою універсальністю.

Холодильники можуть бути зовнішніми (а, б), які видаляються після кристалізації виливка, або внутрішніми (в), які залишаються всередині закристалізуватися виливки. Після установки стрижнів в нижню напівформи її накривають верхній, поєднуючи штирі і втулки вушок опок. Таким чином виходить ливарна форма, всередині якої є порожнина, по конфігурації відповідна конфігурації моделі. Усередині цієї порожнини розташовані стрижні, які утворюють в литві отвори, порожнини і канали.

Механічні властивості ЧВГ визначаються хімічним складом, ступенем легування, структурою і умовами кристалізації виливків.

Мікрофотографія дослідного зразка білого литого каменю (повів. 90 николи схрещені. | Мікрофотографія дослідного зразка білого литого каменю з рівномірнозернисті структурою (повів. 30 николи схрещені. Зміст скла становить 5 - 10% і коливається в залежності від тривалості кристалізації виливка, термічного режиму її охолодження і розмірів виливки.

з і володіє здатністю змочувати метали, які розташовуються переважно по межах зерен при кристалізації виливка.

Розподіл температури по ширині стрижня. Термічні навантаження виникають при випалюванні стрижнів, при прожаренні і заливці форми, а також при кристалізації виливка. Точне значення термічних навантажень визначається фактичним температурним полем.

Можна, однак, показати, що модель малої інтенсивності охолодження виливки непридатна для дослідження процесу кристалізації виливків або, наприклад, процесу освіти усадочною пористості при затвердевании виливки в піщаній формі. Досвід показує, що в цих випадках слід враховувати той малий перепад температури по перетину виливка, якими допустимо нехтувати в розрахунках затвердіння і охолодження. Необхідно, отже, побудувати іншу, більш детальну модель.

Виливки, вибрані для дослідження, мали форму хрестовини, що дозволяло створити умови затвердіння металу, аналогічні умовам кристалізації промислових виливків з найбільш характерною товщиною стінки.

При заливці в вакуумі сплав, що не окислюється, що дозволяє проводити заливку з розривом струменя для створення кращих умов послідовної кристалізації виливків. Вакуумну плавку проводять у спеціально обладнаних індукційних печах.

Руйнування корпусів засувок мало крихкий межкрісталлітниі характер з грубозернистим нафталіну зламом і відбувалося внаслідок розвитку усадочних тріщин, що утворилися в процесі кристалізації виливків у формі. виникнення тріщин в литві обумовлено підвищеним вмістом хрому в сплаві (26 6% при максимально допустимому 23%) і низькою швидкістю кристалізації. Розвитку тріщин сприяло сильне охрупчивание металу (864%, ударна в'язкість КСУ 35 Дж /см2 при мінімально допустимих за технічними умовами 20% і 68 Дж /см2 відповідно), викликане порушенням технологій лиття і термічної обробки виливків, що призвело до сігматізаціі сплаву і підвищенню його схильності до крихкого руйнування і сірководневого розтріскування.

Зміна температури форми і стрижня при заливці металом. До першої групи належать жароміцні і тугоплавкі метали - Fe, Cr, Mo, W, що безпосередньо впливають на жароміцність при плавці сплаву і кристалізації виливка в ливарній формі.

Якщо збільшувати швидкість охолодження виливки, то градієнт температур між осьової і поверхневої зонами буде зростати і замість тонкої графито-аустенітної евтектики буде кристалізуватися ледебурит, що і спостерігалося при кристалізації виливка на повітрі.

Кристалічну будову виливків з.

Уламки кристалів, що з'являються при примусовому перемішуванні розплаву в формі, в залежності від тривалості перемішування надаватимуть або тільки модифікуючу, або модифікує і затравочное дію на процес кристалізації виливка.

Ливарнісплави зазвичай містять в значить, ко-н ічестве евтектики, що визначає нх бо - iee сильне легування і хороші ливарні властивості (плинність в рідкому стані, освіту при кристалізації щільних виливків і ін.

Викладені експериментальні дані підтверджують точку зору, висловлену в роботах[121 що утворення внутрішнього отбела (або ділянок тонкої графито-аустенітної евтектики всередині чавунних виливків) обумовлено умовами кристалізації виливка.

Вертикально-щілинна литниковая система (рис. 1 г) поряд зі спокійним введенням розплаву в форму забезпечує хорошу заповнюваність форм тонкостінних виливків, затримує неметалеві включення при від-шлаковиваніі в колекторі і вертикальному колодязі, створює сприятливі умови для послідовної, спрямованої знизу вгору кристалізації виливків, забезпечуючи подачу Гарячого металу в верхні шари від - заливки і прибуток. Таким чином, WOT тип ливникової системи забезпечує кращий тепловий режим і кращу заповнюваність тонкостінних високих виливків, ніж нижня литниковая система.

Крім того, введення таких елементів, як Al, Nb і В (002%), сильно підвищує опір жароміцного сплаву пластичної деформації при високих температурах в результаті утворення високодисперсних інтерметалідних фаз (у) і блокування площин ковзання при виділенні цих фаз з твердого розчину при кристалізації виливка. Присутність зазначених елементів в твердому розчині затримує дифузійні процеси і жароміцний сплав при високих температурах не раз-зміцнюється. Рекомендований наступний склад сплаву,% (по масі) 1 4 - 1 | 8 Nb; 5 6 - 6 3 Al; 002 В.

Крім того, сплави, що містять титан і алюміній, схильні до утворення оксидних полон, а також активно взаємодіють з газами печей атмосфери (в нікелевих сплавах при температурі 1600 с розчиняється до 0 5% кисню і до 43 см3 /100 г металу водню), що призводить до газової пористості при кристалізації виливків.

При цьому автоматично контролюється час кристалізації виливка в прес-формі і час витримки металу в камері пресування. Є пристрій для охолодження прес-плунжера і прес-форми. Комплекс забезпечений смазкораспи-Літел з рухомим блоком, завдяки цьому практично відсутня Привар металу до прес-формі.

Результати досліджень відбитків по Бауманн показують, що в сталевих виливках ліквационноє ділянки, збагачені сіркою і фосфором, виявляються тільки на такій відстані від зовнішньої поверхні, яке відповідало утворенню твердої кірки до моменту прикладення тиску. У теплових вузлах, пресованих при кристалізації виливків зі сталі, ликвации вуглецю не виявлено.

Підвищення герметичності виливків може бути досягнутий і за допомогою деяких технологічних прийомів. До них, зокрема, відноситься метод кристалізації виливків під всебічним тиском в автоклавах. Виливки, отримані із застосуванням цього методу, відрізняються високими механічними властивостями і великою щільністю. Однак даний метод має обмежене застосування, так як вимагає складного обладнання і може застосовуватися тільки для крупного литва складної конфігурації.

Сплав схильний до утворення гарячих тріщин і рихлоти: перша тріщина утворюється при ширині кільця 32 5 мм. Для підвищення щільності виливків необхідно передбачати посилене харчування в процесі кристалізації виливків, застосування піддатливих стрижнів, охолодження масивних місць виливків, розосереджений підвід металу, а також забезпечувати плавні переходи в перетинах стінок деталі.

Структура виливків залежить від параметрів процесу кристалізації рідкого металу в ливарній формі. Гетерогенне зародження центрів кристалізації і велика швидкість охолодження рідкого металу в формі обумовлюють нерівноважний характер кристалізації виливків і отримання метастабільною (квазікристалічної) і мелкокристаллической структури.

Ливарні форми повинні мати достатню міцність, при якій конфігурація і розміри форми не змінюються в процесі заливки металу, під час кристалізації виливка і її подальшого охолодження; достатньою піддатливість, тобто форма не повинна чинити опору усадки виливки; достатньою вогнетривкістю, тобто форма повинна мати достатню міцність при високій температурі і хімічної стійкістю до заливається металу; високою газопроницаемостью, тобто форма повинна безперешкодно пропускати через себе гази і пари вологи, що утворюються при заливці розплавленого металу.

Слід зазначити, що всі описані способи відкритої плавки отримали неоднакове поширення, що пояснюється частково традиціями окремих підприємств. При виборі технології враховують склад сплаву, Складність форми магнітів і вимоги до якості поверхні і магнітними властивостями, а також умови кристалізації виливків.

Залишковий скло зустрічається в двох видах: закономірно розташовані прошарки - включення в зернах діопсид-або прошарки між зернами діопсид. Показник заломлення залишкового скла, розташованого в просторах між зернами діопсид, можна заміряти в іммерсійних рідинах; він коливається в межах 1524 - 1542 в залежності від повноти кристалізації виливка.

Розглядаються питання теорії, конструювання та експлуатації індукційних плавильних печей для процесів підвищеної точності і чистоти. В їх число входять гарнісажние печі, печі з холодним тиглем (для плавки металів і їх сплавів), печі для вирощування кристалів і печі з керованим режимом кристалізації виливка або витягається злитка.

Точність виготовлення виливки залежить від її габаритних розмірів, складності конфігурації, способу лиття та застосовуваного сплаву. Із зростанням складності і габаритних розмірів виливків точність виготовлення знижується, так як зменшується точність виготовлення ливарних форм і модельного оснащення, а також стабільність температурних режимів при затвердінні і кристалізації виливка.