А   Б  В  Г  Д  Е  Є  Ж  З  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я 


Умови - плавка

Умови плавки в електронній печі істотно відрізняються від розглянутих у гл. Нагадаємо, що в останній тепломісткість рідкої ванни в основному визначається кількістю тепла, що вносяться рідким металом, що перетікає зрозплавляється електрода (катода), а глибина і форма лунки рідкого металу - ваговий швидкістю плавки, яка однозначно пов'язана з потужністю печі і, отже, з напругою і струмом дуги, забезпечують дану потужність.

Pассматрівая умови плавкиалюмінієвих сплавів, можна прийти до висновку, що газонасиченості і пористість сплавів визначаються кількістю розчинної водню, а наявність неметалічних включень (оксидів, карбідів, сульфідом та ін) реакціями алюмінію з іншими газами - киснем і азотом.При значній кількості раковин, пор та неметалічних включень, коли вони розподіляються в металі в несприятливій формі-у вигляді ланцюжків, по межах зерен, у вигляді великих скупчень всередині зерна, пластичність алюмінію і його сплавів може різко знизитися.

Москві в Державному експериментальному електротехнічному інституті вивчені умови плавки деяких порід околиць Батумі. Потім роботи були продовжені вже в напіввиробничих масштабі в Москві інж.

Крім того, впливають також умови розкислення;умови плавки і розливання; відмінність у складі периферійної і центральної зони; умови деформації.

Підвищити якість металів і сплавів можна, покращуючи умови плавки, застосовуючи ковку, прокатку, термічну обробку. Остання є одним з найефективнішихтехнологічних методів покращення механічних властивостей сплавів. Термічна обробка докорінно змінює фізичну і хімічну природу кристалів. У кінцевому рахунку це призводить до підвищення пластичності і міцності.

Структура виливків залежить відвеликого числа факторів, головними з яких є наступні: властивості шихтових матеріалів і умови плавки; температурний інтервал кристалізації; домішки, що містяться в сплаві; способи підведення розплаву в форму і охолодження виливка у формі; механічневплив на процес кристалізації.

У залежності від призначення жароміцного лиття розробляються технологія підготовки шихтових матеріалів і вибір плавильного агрегату, а також умови плавки жароміцного сплаву і заливання в ливарні форми.

Більш того,в ряді випадків, наприклад, при плавці окислених нікелевих руд, вигідно користуватися високосірчисті коксом, так як це знижує витрату серусодержащих флюсів при плавці нікелевих руд в ватержакетних печах і покращує умови плавки взагалі.

Плавка і виливок плутоніюускладнюються високою реакційною здатністю розплавленого металу. Щоб уникнути реакції з повітрям, плутоній і багаті плутонієм сплави зазвичай плавлять в Високовакуумні. Умови плавки і литва бідних плутонієм сплавів визначаються характеристиками основногокомпонента сплаву. Алюмінієві сплави, що містять до 20 вагу.

Найбільший чад металу (до 5%) спостерігається в печах полум'яних, найменший (до 2%) в печах електричних. Фосфор зберігається без особливих змін. Умови плавки, що мають значення для чаду, характеризуютьсяокисної або відновної здатністю газового середовища в робочому просторі печі та станом шлаку.

Чим вище температура лиття, тим більше протяжність столо-частих кристалів і, навпаки, при зниженні температури лиття та зменшенні швидкостіохолодження протяжність цієї зони кристалічної структури зменшується, а зона разноосних кристалів збільшується. Разом з цим збільшення швидкості охолодження подрібнює внутрішню будову кристалів, зменшує товщину окремих гілок дендрита і збільшуєчисло цих гілок. Це призводить до підвищення механічних властивостей і технологічної пластичності литого металу. Таким чином, не змінюючи умови плавки і лиття сплавів, можна змінювати макроструктуру злитка і пластичність литого металу. Для полегшення обробкитиском мідних сплавів макроструктура злитків не повинна мати надмірно розвиненою зони стовпчастих кристалів (вона не повинна охоплювати весь переріз зливка), межі або стики кристалів не повинні бути ослаблені домішками, полон оксидів, легкоплавкі евтектики та іншими неметалевими сполуками.

Згодом було доведено, що такий погляд помилковий, проте найменування гексаалюміната кальцію як бета-корунд ще зберігається. При надлишку в розплаві двоокису кремнію кристалізується НЕ гексаалюмінат кальцію, а переважно анортит. Звідси випливає висновок, що доцільно створювати умови плавки і кристалізації анортітового електрокорунду.

Граничний склад залежить від умов експерименту. Як і слід було очікувати, в матеріалі, який може бути отриманий у вигляді скла без кристалічних включень, зміст Na2O тим вище, чим більше швидкість охолодження і чим менше кількість розплаву. Мур і Кері[2]визначили недавно, що при 6 г розплаву граничний склад містить 47 мол. Імаока і Ямадзакі[3]при загальному обстеженні областей стеклообразующих-вання в простих силікатних системах встановили можливість виготовлення стекол, що містять до 578 мовляв. Вони знайшли, що граничним складам систем К2О - SiO2 і Li2O - SiO2 відповідають відповідно 545 мовляв. Оскільки результати визначення граничних складів у системі Na2O - SiO2 розрізняються, ясно, що ці розбіжності викликані в першу чергу різною величиною наважок. Тому, коли говорять про визначення в тій чи іншій системі області склоутворення, необхідно найбільш повно враховувати умови плавки і охолодження.

Напруга на печі в ході плавки потрібно вимірюв-няти в досить широких межах. На першому етапі плавки, коли відбувається розплавлення скрапу, в піч повинна вводитися максимальна потужність, щоб прискорити цей процес. Але при холодній шихті дуга нестійка. Тому для збільшення потужності необхідно підвищувати напругу. Тривалість етапу розплавлення становить 50% і більше від загального часу плавки, при цьому споживається 60 - 80% електроенергії. На другому і третьому етапах - при окисленні і рафінуванні рідкого металу (видаленні шкідливих домішок і випалюванні зайвого вуглецю) дуга горить спокійніше, температура в печі вище, довжина дуги збільшується. Щоб уникнути передчасного виходу з ладу футеровки печі дугу вкорочують, знижуючи напругу. Крім того, для печей, в яких можуть виплавлятися різні марки металу, відповідно змінюються умови плавки, а значить, і необхідні напруги.